UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA TABIIY FANLARNI O‘QITISHDA O‘QUVCHILARNING YUQORI DARAJADAGI KOGNITIV FIKRLASH QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH

XASANOVA SEVARA G‘IYOSIDDINOVNA



Ushbu maqola orqali umumta’lim maktablari o‘quvchilarida yuqori darajadagi kognitiv qobiliyatlarni rivojlantirishda tabiiy fanlar ta’limining muhim roli ko‘rib chiqiladi. U yuqori darajadagi kognitiv fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirish uchun tabiiy fanlarni o‘qitishda qo‘llaniladigan nazariy asoslar va amaliy metodologiyalarni o‘rganadi. O‘rnatilgan pedagogik asoslarni, jumladan, so‘rovga asoslangan ta’lim, metokognitiv ko‘nikmalar, muammoli yondashuvlar, amaliy tajriba va texnologiya integratsiyasini tahlil qilish orqali ushbu maqola o‘quvchilarga tanqidiy fikrlash, analitik fikrlash, muammolarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishga yordam beradigan turli strategiyalarning muhim rolini ta’kidlaydi.